Forum www.extremeto.fora.pl Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Komendy dla Admina

Napisz nowy tematTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Forum www.extremeto.fora.pl Strona Główna -> Commands
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
sweex
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2010
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Antwerpia / Urzędów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:47, 04 Lip 2010 Temat postu: Komendy dla Admina




AdminTab, GameTab - komendy dla administratorów i semiadministratorów.


Aby używać poniższych komend należy posiadać przynajmniej prawa SemiAdministratora na serwerze. Możliwość używania komend jest uzależniona od tego jakie komendy zostały "odblokowane" dla twojego poziomu SemiAdministratora. Wszystkie komendy powinny być wpisywane w konsoli - mogą być też zbindowane w pliku user.ini. Wszystkie komendy są oznaczone Pogrubieniem.

Należy pamiętać, że aby zalogować się jako SemiAdmin trzeba wpisać w konsoli SALogin {hasło} oraz SAlogout aby się wylogować.

Niektóre użyteczne komendy pomagają w zarządzaniu innymi poziomami SemiAdministratorów:
ExplainPolicy {poziom} - Pokazuje listę dostępnych komend dla poziomu SemiAdministratora
SAhelp - Pokazuje bieżące prawa, których można używać
SAaddpw {poziom} {hasło} - Dodaje nowe hasło dla SemiAdministratora wskazanego poziomu
SAdelpw {hasło} - Usuwa wybrane hasło SemiAdministratora
SApasswd {hasło} {potwierdzenie hasła} - Zmienia twoje hasło SemiAdministratora

ShowIP {ID} Pokazuje adres IP "ofiary"
punish {ID} {uszkodzenia} Punishuje "ofiarę" na ?mierć (lub odejmuje tyle HP ile wpisano jako drugi parametr - wartość zależy również od damagemutatora).
SASay {wiadomość} Wyświetla wiadomość do wszystkich graczy na środku ekranu We wszystkich komendach, które operują poprzez ID gracza można wpisać również "-1" jako ID (np. punish -1 ) - co spowoduje, że komenda ta będzie wykonana na graczu, który jest aktualnie na twoim celowniku.
Można zbindować jakiś klawisz z komendą punish -1 (lub każdą inną komendą, która jako parametr ma ID gracza) i kiedy jest się na serwerze zalogowany jako admin i np. widzimy TeamKillera, a nie chce się nam szukać i wpisywać jego ID wystarczy wziąć go na celownik i wcisnąć wcześniej zbindowany klawisz, a TeamKiller zostanie spunishowany
KickTK {ID} kickbanuje wszystkich graczy z ujemnym stanem punktowym (wykluczając adminów). Parametr ID jest opcjonalny.
Forcename {ID} {nowa_nazwa} Zmienia nazwę wskazanego gracza na podaną drugim parametrem.

ShowAdminTab Komenda ta wyświetla okno administratora "Admin Tab". Zaleca się zbindowanie tej komendy pod którymy z klawiszy - nawet nie administratorzy mogą używać tej komendy, ale mogą jedynie zobaczyć listę map na serwerze i nie mogą dokonywać żadnych modyfikacji w ustawieniach.



SwitchLevel {mapa} lub saMapChg {mapa} lub przycisk switch przełączenie bieżącej mapy na inną wybraną z listy map dostępnych na serwerze, wystarczy zaznaczyć mapę, na którą chcesz zmienić (jeśli nie widać na liście może wystarczy użyć suwaka i troszkę przesunąć w dół) a następnie wcisnąć przycisk switch. Wciskając przycisk skip serwer załaduje następną mapę z ustawionych na serwerze map.
SaSetNextMap {mapa} Ta komenda ustawia następną mapę. W konsoli admina wystarczy podświetlić wybraną mapę z listy i kliknąć przycisk set next. Kiedy bieżąca mapa się skończy jako następna zostanie załadowana wybrana mapa. Kiedy tylko zostanie ustawiona następna mapa w ten sposób pojawi się komunikat dla wszystkich graczy.
AdminReset lub SaAdminReset resetuje mape i status wszystkich graczy (pięniądze, broń, ilość HP, itd.), komenda użyteczna w meczach klanowych. EndRound lub SaEndRound Kończy bieżącą rundę.

Po prawej stronie w konsoli admina widać przyciski: kick (wykopanie z serwera zaznaczonych graczy), ban (banowanie zaznaczonych graczy), make teams (wyrównanie drużyn terro i sf), change team (przesunięcie zaznaczonych graczy do przeciwnej drużyny), mute (odebranie głosu wybranemu graczowi) oraz warn (ostrzeżenie gracza - zależnie od ustawień serwera 3 ostrzeżenia to ban do końca mapy).

Na liście graczy Players można zaznaczyć więcej niż jednego gracza klikając na ich nazwie.
PKick {ID} lub SaPKick {ID} Wykopuje z serwera wskazanego parametrem ID gracza.
SaxPKick {ID} lub kliknięcie prawym przyciskiem myszy na przycisk kick powoduje, że wybrani gracze mają wyczyszczoną statystykę i zostają wykopani z serwera.
PKickBan {ID} lub sapkickban {ID} Kickbanuje wybranych parametrem ID gracza.
PTempKickBan {ID} lub SapTempKickBan {ID} lub kliknięcie prawym przyciskiem myszy na przycisk ban powoduje zbanowanie wybranego gracza do końca mapy.
MkTeams Wyrównuje liczebność graczy w drużynach. Gracz, który wchodzi do na serwer zostaje przerzucony do drużyny o mniejszej liczebności. Kliknięcie prawym przyciskiem myszki na przycisk make teams lub komenda mkteams 1 powoduje to że gracze po przerzuceniu tracą swoją dotychczasową broń (można stosować np. w przypadku gdy chcemy ukarać graczy, którzy zmienili drużynę po wykonaniu komendy mkteams).
SwitchTeams komenda która zamienia stronami wszystkich graczy na serwerze. Szczególnie przydatna na meczach by zmienić strony obydwu drużyn.
FTeamCchg {ID} Przesunięcie gracza o określonym ID do przeciwnej drużyny. Komenda użyteczna np. w trybie clanwars.
FTeamChg {ID} 1 lub kliknięcie prawym przyciskiem myszy na przycisk change team powoduje, że wybrani gracze są przerzuceni do przeciwnej drużyny i jest im odebrana broń.
ProtectSrv ustawia przypadkowe hasło na grę na określony czas. Można użyć aby np. zablokować teamkillerów i cheaterów, którzy używają funkcji szybkiego łączenia z Internetem ze zmiennym IP, których poprzednio wykopaliśmy z serwera. Hasło na grę widoczne jest tylko dla administratorów i semiadministratorów z odpowiednimi uprawnieniami. Hasło zostaje automatycznie usunięte gdy minie określony czas lub zakończy się bieżąca mapa lub wywołana zostanie ponownie komenda ProtectSrv, która usunie poprzednie hasło i ustawi nowe.

ShowGameTab Komenda ta wyświetla okno gry "Game Tab". Na dole okna gry za pomocą strzałek można przełączać się pomiędzy zakladkami Rules, Extra Settings, Damage Settings, Map Settings, Game Type, Settings i Ban Menagement. Pierwsze okno to Rules czyli reguły. W tym oknie można ustawić reguły na serwerze, zobacz screen poniżej:




Klikanie za pomocą prawego przycisku myszki na przyciskach zmienia wartości dużo szybciej niż klikając lewym przyciskiem.
AdminSet engine.gameinfo adminpassword {hasło} Ustawia nowe hasło admina
AdminSet engine.gameinfo gamepassword {hasło} Ustawia hasło na grę
AdminSet s_SWAT.s_SWATGame TimeLimit {czas} Ustawia długość gry na mapie w sekundach
AdminSet s_SWAT.s_SWATGame RoundDuration {czas} Ustawia długość rundy na mapie w sekundach
AdminSet s_SWAT.s_SWATGame Roundlimit {czas} Ustawia ilość rund na mapie
AdminSet 0 allowghostcam Włacza/wyłącza GhostCama na mapie - ta komenda działa natychmiastowo
AdminSet 0 enableballistics Włącza/wyłącza ustawienie Ballistics na mapie - ta komenda działa natychmiastowo
Allow PunishTKk - pozwala na używanie punishtk
CWMode true {lub false} Przełączanie pomiędzy trybem ClanWars włączanie i wyłączanie.
RememberStats Włącza/wyłącza PlayerBackup - zapamiętywanie statystyk gracza po rozłączeniu z gry - ta komenda działa natychmiastowo
EnhVoteSystem Włącza/wyłącza rozszerzone głosowanie. Teamkilerzy mogą otrzymywać o jeden głos mniej aby wykopało ich z serwera - ta komenda działa natychmiastowo
Auto MKteams Na końcu i początku każdej rundy automatycznie zostaje wyrównana liczebność graczy w drużynach


Ustawienia dodatkowe "Extra Settings"
Kolejne okno to Ustawienia Dodatkowe "Extra Settings" w oknie tym można ustawić dodatkowe opcje serwera



Slot Reserver Password - ustawia hasło na zarezerwowane sloty na serwerze
ClanTag - ustawia tag klanu, przydatne tylko wtedy gdy korzysta się z opcji Auto MkClanTeams
Reserved Slots - ustawia liczbę zarezerwowanych na hasło slotów na serwerze
First Preround - ustawia długość pierwszej rundy w sekundach
Max Warnings - ustawia ilość ostrzeżeń jaką trzeba dostać by zostać zbanowanym do końca mapy
Auto MkClanTeams - wyrównuje drużyny tworząc automatycznie drużyny z takim samym tagiem klanowym
Enable Annoncer - włącza funkcje annoncera
Force TOP3 Support - włącza i wyłącza wymuszanie używania TOP3
Enable HitParade - włącza i wyłącza możliwość hitparade w grze
Enable TOP3 Support - włącza i wyłącza wsparcie serwera dla TOP3
Enable WarPix - włącza i wyłącza WarPix czyli losowe zapisywanie zaszyfrowanych screenów z gry typu ClanWar Mode


Ustawienia uszkodzeń "Damage Setting"
Wszystkie ustawienia dotyczące uszkodzeń w grze są ustawiane tutaj



AdminSet {wartość} FriendlyFireScale - ustawia skalę uszkodzeń zadawanych swojej drużynie
AdminSet s_SWAT.s_SWATGame bExplosionFF True {lub False} - włącza i wyłącza uszkodzenia zadawane swojej drużynie za pomocą eksplozji granatów
TK handling - włącza i wyłącza rozszerzoną obsługę ustawień dotyczących TeamKillerów
Max TK - ilość zabić własnej drużyny po których gracz zostaje zbanowany do końca mapy
HP messages - włącza i wyłącza informacje o HP graczy

AdminSet 0 mirrordamage - włącza i wyłącza lustrzane uszkodzenia, jeśli ktoś strzela do własnej drużyny otrzymuje tyle samo uszkodzeń ile zabrał innym - ta komenda działa natychmiastowo
AdminSet {wartość} MinAllowedScore - ustawia minimalną dozwoloną ilość punktów - wartość musi być dodatnia


Ustawienia map "Map Settings"
Tutaj można zmieniać ustawienia dotyczące map.



Next Map Handling - włącza/wyłącza komunikaty "next map", które są wyświetlane podczas gry
Vote in Game (%) - wartość w procentach głosujących graczy potrzebna do zmiany mapy przez głosowanie podczas trwania mapy - żeby wyłączyć tą opcje trzeba ustawić wartość większą od 1.0
Vote Map End (%) - wartość w procentach głosujących graczy potrzebna do zmiany mapy przez głosowanie po zakończeniu mapy - 0.1 = 10%, 0.5 = 50%, 1.0 = 100% itd.
Vote Time - czas głosowania na mapę po zakończeniu bierzącej mapy. Ten czas jest sumą czasów głosowania i zakończenia mapy (np. oczekiwanie na restart mapy trwa 3 sek.). Okienko VoteTab jest automatycznie wyświetlane po zakończeniu mapy (o ile gracz nie wywołał tego okienka już i nie głosował wcześniej).
Map no replay - wartość ustawia ilość ostatnio granych map które nie mogą być wybrane od razu ponownie. Podczas głosowania sa wyświetlane tylko te mapy, które nie były grane jako x ostatnich map.
Map vote mode - tryb głosowania: Mapcycle Only (głosowanie tylko na mapy ustawione w cyklu na serwerze) lub ALL (glosowanie na wszystkie mapy jakie są zainstalowane na serwerze)

Ustawienia rodzaju gry "GameType"
Tutaj można zmienić rodzaj gry. Możliwość wyboru innego rodzaju gry niż klasyczny Tactical Ops jest możliwy po zainstalowaniu na serwerze MODPack1.

UWAGA: MODPack1 jak na razie nie działa z patchem 3.50 co uniemożliwia wybór typu gry: Tactical Assault, Capture The Flag, Monster-Attack oraz Death Match.



Tactical Ops - klasyczny rodzaj gry, dwie drużyny terro i sf wygrywa ta drużyna, która zabije wszystkich przeciwników lub wykona misję
Tactical Assault - rodzaj rozgrywki gdzie jedna drużyna się broni a druga ma za zadanie zaatakować cel i wykonać misję
Capture The Flag - rodzaj gry gdzie drużyny muszą przejąć flagę przeciwnika i donieść ją do swojej flagi w bazie
Monster-Attack - gra tylko w teamie sf, walka przeciwko potworom generowanym na mapie
Death Match - rodzaj gry gdzie walczy każdy z każdym, wygrywa ten który przeżyje

Szybkie ustawienia "Settings"
Szybkie ustawienia można obsługiwać za pomocą dwóch komend:
SaveSettings {indeks} [opis] i LoadSettings {indeks} lub LoadSettingsPW {index} {hasło} - Wywołanie komendy SaveSettingszapisuje wszystkie wyświetlane ustawienia serwera jakie są w tej chwili ustawione na serwerze. Komenda LoadSettings po prostu wczytuje wcześniej zapisane ustawienia. Obecnie dostępnych jest 10 slotów do zapisywania ustawień o indeksach od 0 do 9. Komenda SaveSettings zapisuje również opis ustawień wyświetlany na liście. Opis pozwala na łatwiejsze wybranie odpowiedniego slotu z ustawienia. Podczas gdy komenda LoadSettings ładuje wszystkie ustawienia zawierające również hasło na grę, to komenda LoadSettingsPW ładuje te ustawienia i ustawia podane hasło (jeżeli hasła nie podano, hasło na grę zostanie wyczyszczone), tak więc można łatwo ustawić serwer na różne rozgrywki i za pomocą jednej komendy konfigurować go do odpowiedniego rodzaju gry. Chociaż te ustawienia są zapisywane w pliku ini lepiej nie edytować ich manualnie.



W oknie ustawień z lewej strony można wpisywać opis ustawień, które chcemy zapisać. Następnie kilkająć na przycisk Save obok opisu zapisujemy ustawienia w wybranym slocie. Przycisk Load pozwala na załadowanie wybranych ustawień (ustawione hasło na grę również zostanie załadowane).

Zarządzanie banami "Ban Management"
Tutaj można przeglądać listę zbanowanych osób na serwerze.




Przykłady użycia komend SAPTempKickBan id dd mm : Gracz może zostać zbanowany na określony czas.

Przykłady:
SAPTempKickBan 17 6 50 <--- banuje gracza z ID 17 na 6 dni i 50 minut.
SATempKickBan PhyreSux 666 69 <-- banuje gracza o nazwie PhyreSux na 666 dni i 69 minut
komenda bez dodatkowych parametrów powoduje zwykły tempkickban na bieżącą mapę:
SAPTempKickBan 17 <-- banuje gracza z ID 17 do końca bieżącej mapy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sweex dnia Wto 21:08, 06 Lip 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Forum www.extremeto.fora.pl Strona Główna -> Commands Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin